Loterie promocyjne
Organizację loterii promocyjnych reguluje Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, ustawę uzupełniają Rozporządzenia Ministra Finansów oraz Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o Służbie Celnej (Dz. U. z dnia 9 października 2009 roku).
Loterie promocyjne to gry, których warunki określa regulamin. To gra, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii. Podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe. Wynik loterii zależy od przypadku.
Zgodnie z obowiązującym prawem organizator urządzający loterię promocyjną musi uzyskać pozwolenie od Izby Celnej na jej zrealizowanie.
Organizator zobowiązany jest również do zapewnienia osoby nadzorującej prawidłową organizację i przebieg loterii promocyjnej. Osoba ta winna posiadać aktualne Świadectwo Zawodowe wydane przez Ministra Finansów uprawniające do ww. czynności.